- 6:30 – 8:10 z radością i optymizmem witamy nowy dzień w „Ślimaczku”. Zajęcia z materiałem Montessori, zabawy dowolne, czas na rozmowę z nauczycielem;
- 8:00 – 8:20 ruchowe ćwiczenia energetyzujące grupę, ćwiczenia oddechu, emisja głosu, gimnastyka buzi i języka;
- 8:20 – 8:55 przygotowanie do śniadania /8:30 – 8:50/ śniadanie /8:50 – 8:55/ sprzątanie po śniadaniu, toaleta;
- 8:55 – 12:30 zajęcia tematyczne związane z danym dniem, zajęcia dodatkowe, zabawy z językiem obcym (angielski, niemiecki), rytmika, drugie śniadanie /10:30 – 10:50/ ćwiczenia praktycznego dnia, spacer, wyjście na plac zabaw, gry planszowe, lekcja trójstopniowa, zajęcia badawcze, matematyczne, praca własna z materiałem Montessori;
- 12:15 – 13:00 przygotowanie do zjedzenia posiłku, obiad /12:30/ i sprzątanie po posiłku, mycie zębów;
- 13:00 – 14:15 Lekcja ciszy. Odpoczynek jest niezbędnym elementem programu. Spokojna muzyka klasyczna, egzotyczna, relaksacyjna, czytanie bajek przez nauczyciela, zaciemnienie sali, zmiana temperatury. Dzieci młodsze, które nie chcą spać, spędzają ten czas wykonując rysunki czy poznając różne faktury (wykorzystywanie naturalnych materiałów jak: ziarna fasoli, kamyczki), w sąsiedniej grupie. Natomiast dzieci starsze, potrzebujące snu, mogą przejść do „śpiącej grupy”. Rezultat – wyciszenie, wzmocnienie, uczucie spokoju;
- 14:15 – 15:00 przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek /14:45/ i sprzątanie po podwieczorku, zajęcia samoobsługowe w łazience;
- 15:00 – 16:30 układanie puzzli i zabawy konstrukcyjne z wykorzystywaniem klocków lub innych przedmiotów, zajęcia w oparciu o metodę Glena Domana, globalne czytanie, wyjście na plac zabaw;
- 16:30 – 17:00 przygotowanie do drugiego podwieczorku /16:40/ podwieczorek i sprzątanie po podwieczorku.
- 17:00 – 18:00 rozmowa o tym, co dzieci usłyszały i co dotąd przeżyły, ćwiczenie pamięci i głośne myślenie.
Czas na naukę jednej czynności z wymienionych np. sznurowanie bucików, zaplatanie warkoczy, dokarmianie zwierzątka itp.. Zajęcia ogólnorozwojowe z wykorzystywaniem materiałów Montessori, zabawek, gier, książek, puzzli (czas wolny z nauczycielem), rozchodzenie się do domu;
W zależności od dnia tygodnia oraz grupy wiekowej, mogą wystąpić kilkuminutowe różnice w planie dnia.
Rytmika – poniedziałki i piątki 9:00 -10:15
Gimnastyka – wtorki 9:00 – 10:15
Tańce (Kraina Tańca) – środy 11:15 – 12:30
Język angielski (Stacja Edukacja)- poniedziałki 11:00 – 12:25
Język niemiecki – poniedziałki 9:15 – 10:30